Veronika várása

Az első babánk várásának tapasztalatai, inzulinrezisztenciával és PCOS-sel terhelve.

Friss topikok

  • fviktoria83: Szia! Szerintem nem a kilókon múlik... Én 16 kg-t szedtem fel, most járok a 38. héten, és nem okoz... (2013.02.08. 09:31) Türelem, türelem...
  • pomme-pomme: @xtina08: Szia! Gratulálok a babához! Mikorra várjátok? A védőnő az egyetlen, akit nem választhat... (2010.06.21. 21:19) Védőnő + fognövés
  • pomme-pomme: @Zsófika Regina: Nagyon köszönjük! Az ismeretlen olvasóknak meg külön örülök! Egyébként én is Zsó... (2009.10.06. 11:32) Veronika megérkezett
  • pomme-pomme: Szia Beo! Nem tudom, hova tűnt a hozzászólásom, amit egy hete írtam. Mindenesetre nagyon örülök,... (2009.03.03. 09:49) 2,4 mm

Új holmik

2009.05.18. 16:39 - pomme-pomme

Címkék: anya tea ruhák étrend 24.hét inzulinrezisztencia

24. hét

A múlt hét meglehetősen eseménydús volt. Érkezett hozzánk egy rakás holmi a nővéreméktől, hétvégén pedig meglátogatott minket a férjem nagymamája, és megünnepeltük a névnapomat. Az utóbbi két eseményhez kapcsolódó élmények a másik blogon lesznek láthatók, ha egyszer a végére érek az összes írnivalómnak.

Szóval a holmik: A nővéreméktől egy csomó jó dolgot kaptunk, ami többé-kevésbé kapcsolódik Babához. Mint például egy pianínó, amin majd szép dalokat lehet neki játszani, ha addig fel tudom frissíteni a zongoratudásomat, a szomszédok legnagyobb örömére. :)

Ami már jobban kapcsolódik a Gyermekhez, az a nagykereskedelmi mennyiségű narancsos roiboostea, kiegészítve néhány doboz barackos vörösteával. Mióta Baba van, különösen nehéz lett a „mit igyak?”-kérdéskör. Az inzulinrezisztencia miatt szinte minden gyümölcslé kiesik. A 100%-os leveket ugyan ihatom, de azoknak is nagyon magas a gyümölcscukor-tartalma, egy deciben kb. 10 gramm szénhidrát van. Én meg egész nap ehetek összesen 160 g szénhidrátot. Így korábban maradt a víz és a feketetea édesítőszerrel. Babával azonban két ponton is bukott ez a rendszer. Egyrészt a koffein nem ajánlott a terhesség alatt, így a napi kb. két liter (nem túl erős) feketeteáról nagyjából leszoktattam magam. Innen jöttek azonban a gondok. A zöld teában ugyanúgy van egy csomó koffein, a gyünölcsteák egyik legfontosabb alkotórésze a hibiszkusz, amit viszont én nem szeretek.  Így hosszas kísérletezés után két teát találtam igazán finomnak: a török almateát, ami viszont nagy tételben meghaladja az anyagi lehetőségeimet, illetve a Teekanne narancsos roiboosteáját, ami viszont Magyarországon nem kapható. Még szerencse, hogy van egy Németországban élő nővérem. A másik gondot a tea ízesítése okozta: a terhesség idején a legtöbb édesítőszer sem ajánlott. Persze ebben is - mint a legtöbb babás kérdésben - élesen megoszlanak a vélemények. Az egyik iskola szerint semmilyen édesítőszert nem szabad inni, a másik szerint mértékkel bármit. Emellett vannak még átmeneti vélemények, miszerint bizonyos típusúakat szabad, bizonyos típusúakat viszont nem. Nekem viszont az utóbbi hónapokban kicsit megváltozott az ízlésem, és minden édesítőnél érzek egy kellemetlen mellékízt. Úgyhogy ebben a kérdésben végül nem kellett állástfoglalnom, hanem maradt a narancsos vöröstea citrommal. A nővérem szállítmánya pedig éppen az utolsó pillanatban érkezett, mert a múlt héten bontottam meg az utolsó doboz teát.

Emellett kaptam egy csomó kismamaruhát. Jócskán kibővült így a ruhatáram. Szerencsére a ruhák többsége jó is rám, csak győzzem hordani. De azért eltöprengtem a klímakülönbségen: Egy csomó hosszúnadrágot és hosszú ujjú felsőt kaptam, annak ellenére, hogy a nővéreméknél az egyik gyerek novemberi, a másik pedig augusztusi, tehát mindkét érintett nyarat nagy pocival élte végig. Hiába, azok a verőfényes német nyarak... De aztán a hétvégén még ezen a téren is pozitív változások következtek be: névnapom alkalmából az anyósomtól egy remek vékony nyári nadrágot, jó rugalmas pocirésszel, a sógornőmtől pedig egy nyáriruhát, amit már márciusban nézegettem a C&A-ban, de akkor lebeszéltem magam róla, mondván, hogy még úgy sincs ekkora pocim, meg nincs ilyen meleg, meg egyébként is drága, inkább majd veszek az árából két felsőt, ha eljön az ideje. Mindkettőjüknek hihetetlen érzéke van a másoknak való ruhavásárláshoz, én sose mernék ilyet ajándékozni, de amit tőlük kaptam eddig, az minden nagyon bejött.

És nem csak én lettem „felruházva”, hanem Baba is megkapta a két unokatesó összes még használható ruháját és egyéb hasznos holmiját (pl. cumik, babakocsi stb.). Nagy szerencsénkre, bár a kisebbik unokatestvér még nincs egyéves, de szép nagy baba, így egészen nagy méretű holmik is érkeztek. Ezek felmérése lesz a heti feladatom, mert egyelőre a férjem nagymamájának tegnapi látogatása miatt a dobozok jelentős része még a garázsban pihen. De a feladattal szerintem jól fogok szórakozni, mert ahogy belenéztem egy dobozba, megláttam a tetején egy inci-finci méretű pólót. Kíváncsiságból kivettem, és kiderült, hogy az már hatalmas 74-es méretű...

A bejegyzés trackback címe:

https://picike.blog.hu/api/trackback/id/tr451129022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása